torsdag 9. februar 2012

Stort oppmøte på lære bort-kveld













Svein Olav showar og forklarar : ) Foto: Guro Lien

Heile 17 fotofølk møtte opp for å lære grunnleggande kamerabruk og litt om raw og jpeg i det splitter nye multimediarommet på Vinjehuset i kveld. Svein Olav Hagen & Svein Olav Vaa hadde masse å lære bort, og det blei innføring i blendar, lukkar, iso, fokus, eksponseringskompensasjon og mykje anna. Det blei tid til at alle fekk hjelp til å finne og prøve dei ulike innstillingane på sitt kamera.

Det var mange som spurte om dei måtte bruke Lightroom for å behandle bilde i raw, men det er ikkje nødvendig. Sjekk dette blogginnlegget, så finn du mange tips til gratis og billige program til raw-redigering.

Me fekk berre tid til ein kort introduksjon om raw, jpeg og bildebehandling, og fann ut at me må fortseta med det mens det er ferskt. Neste fotoklubb blir difor tysdag 21.februar kl. 1830 i multimediarommet i 2.etasje på Vinjehuset. Last ned ein gratis prøveversjon av Lightroom eller eit anna program til redigering av raw-bilete slik at du har det på pc´n din når du kjem. Ta med kamera med manual og bærbar pc, så sjåast me for ein ny lærekveld!


Tips til fotolæring:
  • Velge filformat for bileta dine: jpeg eller raw? Her finn du grunnar for å velge både det eine og det andre filformatet, og ei liste over gratis, billige og dyrare program til redigering av raw-filer: Jpeg vs raw
  • Veldig lettlest, enkel og lite teknisk fotobok: Scott Kelby, boken om digital fotografering 1 og 2 Anbefalas! Slik beskriver Scott selv bøkenes briljante konsept: «Tenk deg at du og jeg er ute og fotograferer og du spør meg: «Hei, hvordan får jeg denne blomsten til å stå i fokus mot en uskarp bakgrunn?» Da ville jeg ikke stå der og holde en forelesning for deg om fotografering. I det virkelige liv ville jeg bare si: «Sett zoomobjektivet på kameraet ditt, sett blenderen til f/2,8, still skarpt på blomsten og fyr løs.» Det er dette disse bøkene handler om: Du og jeg er ute og fotograferer mens jeg svarer på spørsmålene dine, gir gode råd og deler fotohemmeligheter med deg slik jeg ville ha gjort det overfor en kamerat, uten enmasse tekniske forklaringer og fotofaglig babbel.»
  • Lærerike faktaark, laga fe fotoklubben av sjavaste Svein Olav Hagen:
Slik virkar digital speilrefleks
Valg av kameramodus
Kva er bitdybde og raw-format?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar